De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel 940-3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Cilia 07-12-2022

Snel, stabiel en precies

Geschreven voor: Dremel 940-3

Bij het uitpakken dacht ik eerst: oeps, best een groot apparaat wat er wel erg solide uitziet.
Het uitklapbare steuntje is gemakkelijk open te klikken en staat erg stabiel, veel beter dan ik ben gewend. Het apparaat warmt snel op, wat voor ongeduldige mensen wel plezierig is. Ook fijn dat je het pistool uit kunt zetten met het knopje zodat je niet steeds de stekker eruit moet trekken als je even stopt. Het pistool ligt lekker stevig in de hand en de hendel werkt erg soepel.
Bij tussendoor even neerzetten, druppelt de lijm niet, wat bij veel andere exemplaren vaak wel zo is.
Jammer dat er maar 3 lijmsticks bij zitten, iets meer was plezierig geweest.
Tot nu toe heb ik hem gebruikt voor knutselen, werken met papier/karton, plastic, glas, leer en textiel en ik ben erg tevreden over de resultaten. Of de lijm het ook buiten goed zal uithouden, is natuurlijk afwachten.
Voor fervente knutselaars is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• snel
  • staat stabiel
  • lekt tussendoor geen lijm
  • draadloos
  • werkt precies

Minpunten

• te weinig lijmsticks in de verpakking

m*******@g******** 29-11-2022

Prima lijmpistool. Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Dremel 940-3

Met de Sinterklaas voor de deur, is het hebben van een lijmpistool een pre.
Toen ik deze mocht gaan testen, was ik meteen enthousiast.
Het lijmpistool is niet draadloos. Dit vind ik erg jammer.
Een draadloos pistool was echt een pre geweest.
Het snoer is niet heel kort, maar ook niet lang genoeg om op de tafel te kunnen lijmen.
Het apparaat is snel op temperatuur. Een lampje geeft aan dat het apparaat aan is en opwarmt/heet is.
De buitenkant blijft goed koud en de lijm druppelt niet na

Pluspunten

• Snel warm
  • Van buiten koud
  • Druppelt niet na

Minpunten

• Een (te kort) snoer

HdB 27-11-2022

Goed apparaat

Geschreven voor: Dremel 940-3

Dremel levert een kwaliteitsproduct af met dit lijmpistool. Handig dat je hem ook tijdelijk uit de stekker kan trekken en gedurende vijf minuten kan gebruiken. Wel een beetje jammer dat je niet kan zien of hij al of nog op temperatuur is. Doseren kan bijzonder precies, en het is bijzonder prettig dat deze niet na lekt als je hem neerzet tussen gebruik door.

Pluspunten

• lekt niet
  • goed doseren

Minpunten

• minimaal 11mm diameter is heel belangrijk!
  • de 3 kortste lijmsticks ooit meegeleverd

Edson88 26-11-2022

Eg goed lijmpistool, lekt niet

Geschreven voor: Dremel 940-3

De Dremel 940 doet wat het belooft. Het lijmpistool wordt goed warm en blijft nog een paar minuten op temperatuur en gebruiksklaar wanneer deze wordt ontkoppeld. De spuitmond lekt niet, wat erg prettig is. Aan het pistool zit een uitklapbaar voetje om het pistool op neer te zetten, dit is heel gebruiksvriendelijk. Het lijmen gaat gemakkelijk en de 11mm lijmsticks passen er goed in. Ik had graag nog iets van een indicator of lampje erop willen zien zodat je weet wanneer het pistool op temperatuur is. De spuitmond is verwijderbaar wat denk ik handig is als deze in de toekomst moet worden vervangen. Ik heb het lijmpistool nog niet lang genoeg kunnen gebruiken om mogelijke slijtage te kunnen beoordelen, maar volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn. Al met al met ik erg tevreden met dit lijm pistool!

Pluspunten

• lekt niet
  • goed heet
  • standaard

Minpunten

• beetje groot voor presicie werk

jordy 22-11-2022

Fijn lijmpistool

Geschreven voor: Dremel 940-3

Enige tijd dit fijne Dremel 940 lijmpistool mogen gebruiken. Ik moet zeggen dat ik al eerder met goedkopere lijmpistolen heb gewerkt en dat is niets vergeleken met dit lijmpistool van Dremel. Fijne grip, goede doseerhendel, makkelijk op te bergen en druipt totaal niet. Al deze kenmerken zijn heel handig voor het gebruik van het lijmpistool. Daarnaast is het ook nog eens draadloos, je bent dus mobiel met het lijmpistool zonder dat je gelimiteerd wordt door een draad. Het lijmpistool wordt wel erg heet namelijk zon 200 graden, pas hier dus mee op met het wegleggen. Leg het niet zomaar plat weg maar gebruik daarvoor altijd de standaard die op het lijmpistool zit. Je kunt bijna alles met deze lijm vastmaken. Het enige minpuntje vind ik persoonlijk de bijgeleverde lijmsticks. Deze plakken goed, maar zijn wel snel op en redelijk klein. Het is dus raadzaam om gelijk een aantal lijmsticks bij te bestellen, welke daarentegen een goedkopere variant, aan de prijs zijn. Verder een top product dus!

Pluspunten

• draadloos
  • degelijk van kwaliteit
  • anti-drup

Minpunten

• lijm snel op
  • wordt warm

Denise 22-11-2022

Wat een super fijne lijmpistool is dit

Geschreven voor: Dremel 940-3

Wat is dit een hele erge fijn lijmpistool zeg je merkt gelijkt dat het een goed merk is en dat je er veel aan hebt ik heb deze mogen resten van reviewclub en daar ben ik erg blij mee kan ik mooi gebruiken om kerstdorpjes in elkaar te zetten ik ben blij met deze lijmpistool omdat hij erg goed blijft staan wat echt fijn is het stukje waar de lijm pistool uitkomt is ook erg fijn wand het wordt niet zo warm waardoor je je eigen niet zo snel kunt verbranden ik vind deze echt ideaal als je hem koopt is het waart van je geld

LPleijsier 18-11-2022

Ideaal lijmpistool, een echte aanrader!

Geschreven voor: Dremel 940-3

Wat een ongelooflijk mooi en handig product. Van tevoren was ik best sceptisch, maar het lijmpistool overtrof al mijn verwachtingen. Het ligt fijn in de hand en is makkelijk vast te houden. Je zet hem handig weg op de daarvoor bestemde standaard. Het lijmpistool ziet er erg fraai uit. Het is in korte tijd warm, zodat je snel aan de slag kunt. Zelfs zonder snoer is deze nog een poos te gebruiken. Dit is echt een ideaal apparaat wat in elk huishouden thuis hoort. Het lijmpistool is ook makkelijk te gebruiken, iedereen kan hiermee overweg. Wanneer je het product gelijmd hebt, zit deze ook heel snel vast en krijg je het niet snel meer los. Van te voren had ik niet verwacht dat dit zo makkelijk ging en dat dit pistool zo handig was. Niks geen geknoei en gelek op de grond of handen met alle gevolgen van dien. Nogmaals, dit lijmpistool heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Antilek spuit

Andre 17-11-2022

Perfect lijmpistool

Lijmpistool van Dremel 940-3
Het ontwerp van het pistool is mooi en ligt heel fijn in de hand, ook de standaard is degelijk en op een juiste hoek neer te zetten.
Pistool ligt stevig in de hand en is prettig om mee te werken, voelt zeer stevig aan.
De stroomkabel is lang genoeg en demonteerbaar om in moeilijke posities even de kabel te verwijderen en dan toch te kunnen lijmen, wel daarna direct weer aansluiten voor deze afkoeld.
Pistool wordt zeer snel warm om te kunnen gebuiken, door midden van de hendel in te knijpen komt er voldoende lijm uit de spuitmond, hoe harder men knijpt des te sneller de lijm eruit komt, je hebt hierdoor voldoende tijd om de klus te klaren.
Het pistool druppel niet na bij het wegzetten op de standaard, das wel zo prettig.
Ook de lijm is snel genoeg droog om verder te gaan met het volgende.
De bijgevoegde lijm staafjes zijn wat aan de korte kant, ze hadden wat langer mogen zijn.
Ik heb diverse materialen gebruikt zoals, steen, hout, porselein en zelf staal.
Al deze materialen zaten snel en goed aan elkaar, wel moet ik er bij vermelden dat hoe groter de oppervlakte hoe vaster het komt te zitten.
Voor allerlei hobby's is dit pistool toepasbaar waar je lijm nodig hebt, je kunt er echt alles mee lijmen.
Ik heb 2 broed vogelkooien gemaakt en deze alleen verlijmd, het resultaat is zeer goed moet is zeggen, ze zitten stevig vast.
Kunstof kun je ook verlijmen, let wel op dat wat je verlijmd dat het de warmte aankan, de lijm is heet wat eruit komt.
Tips; koop wel direct wat lijm erbij, de vier staafjes die erbij zitten zijn zo op.
Gebruik de standaard en leg het pistool niet zonder standaard ergens op, het is zo heet dat het brandplekken kan maken en plastic doet smelten.
Wacht tot dat het pistool geheel is afgekoeld voor je deze opruimt ivm warmte.
Veeg de spuitmond met een papiertje schoon voor je het weglegt, anders heb je kans dat ander gereedschap vast komt te zitten, denk eraan de spuitmond is warm.

Het lijmpistool is een zeer welkom gereedschap en we zullen het regelmatig gaan gebruiken.
Ik raad het lijmpistool dan ook aan om te kopen, goede prijs verhouding voor deze lijmpistool van Dremel.
Lijm ze...

Pluspunten

• Degelijkheid
  • ligt goed in de hand
  • Goede standaard
  • Demontabele snoer
  • Goede kwaliteit lijm

Minpunten

• Te korte lijmstaven